Minusgrader


Härligt att vakna, titta ut genom fönstret och se att allt är täckt av frost. Jag är inte ironisk, jag gillar det! Blir lite mera julkänsla då och så känns det som att vintern faktiskt är påväg. Dessutom har jag hellre såhär, vitt, fint, gnistrande och sool. Än grått, mörkt, blött och äckligt! Jag som adventsfixade på mitt rum igår, passar ju perfekt.
Till en början såg det dock ut som ett cirkustält, har jul/adventssaker till en hel lägenhet och det ska få plats i mitt enda rum? Mitt i allt ringer Carro och undrar vad jag håller på med..
Diana, du behöver ju faktiskt inte sätta upp allting.

Nej jag vet, men jag ville ju. Mer än hälften åkte iallfall ner i lådorna igen och nu står det endast en ljusstake och en litten glittrande gran på mitt rum, dom finaste.

Har varit inne på jobbet en sväng och färgat fransar och bryn. Tack Christina :) Det är ju bra konstigt att varenda strå på min kropp är blondie så att man måste färga och färga för att ögonbrynen ens ska synsas och på huvudet där jag vill vara blond, som jag var förut naturligt, där är jag numera halvmörk? Tack för den. Där jag är ljus färgar jag mörkt, där jag är mörk färgar jag ljust? Fan hur man håller på..
Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan drar jag och hämtar Carro för en tripp till Uppsala. Det ska försökas inhandlas en del julklappar, men även en del till mig själv. Mysigt ska det bli iallafall, MM jag gillart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0