Hej mitt vinterland

I lördags packade vi in allt vi äger och har i bilen för att styra hem mot Norrtälje, yes det var hejdå till Oslo för den här gången som gällde. Landade hemma runt elva och hann inget mer än att fiska upp de kläder jag fick tag på, byta om och åka möta upp brudarna för en utekväll. Ja, givetvis på Mobergs. Jag som svor att JAG ALDRIG MER SKA SÄTTA MIN FOT DÄR. Men jorå, med inte mer än en timme hemma så lyckades jag ta mig dit. Men som sagt, nu behöver man ju inte se det stället igen på ett tag iallafall. MEN, jag hade faktiskt grymt kul och vi dansade hela natten, är man med rätt sällskap så spelar det inte så stor roll vart man är.

Så, hur känns det egentligen att vara tillbaka i flickrummet? Tragiskt kan man tänka, men nej. Det känns hur bra som helst. Underbart att vakna i ett familjehus där ljusstakar och ljusslingor är uppe, det är julstäming och kylskåpet är fullt. Mm, jag njuter! Ägnade gårdagen åt att rensa ur mitt rum och in med det som fanns i bilen så nu känns det som hemma igen, även om jag bara ska bo här en månad så kan det vara skönt att känna att man inte bor i en resväska. Det absolut bästa är att jag nu har alla mina flickor bara några minuter ifrån mig, DRÖMMEN! Som sagt, jag njuter verkligen. Ta det inte fel Oslo, det kommer en tid när jag lessnat på det här och då kommer jag sakna allt där. Men just nu gillar jag verkligen läget..




Här hemma har vi riktig vinter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0