Surf

Nu blire tatt mellan internetgangerna, det gillar ni va? :)

Haromdagen var det riktigt regnvader pa kvallen och pa gatorna var det sa mycket vatten att det gick enda upp till knana pa oss, helt stort! Men dagen efter var det sol igen och vi bestamde oss for att ta surfinglektioner. Nu ar saken den att vara instruktorer var lite olika, minst sagt. Jesper fick provligga pa bradan, latsaspaddla och resa sig upp pa land en fem, sex ganger innan de gick ut i vattnet. Jag och andra sidan fick gora det en enda gang innan min snubbe sa "okey, let's go" Totalt forvirring och jag visste inte ens vilken fot jag skulle ta upp forst. Jespers kille pratade hela tiden, gav honom tips, la han at ratt hall och raknde tillochmed in vagen at honom. Min var som sagt, lite mera chill och tyckte att jag skulle lara mig allt sjalv. Det enda han sa under hela lektionen var "STAND UP" nar jag forsent upptackt att han slappt bradan och jag faktiskt skulle stalla mig upp. Jesper var givetvis en stjarna och kom upp pa forsta forsoket. For mig tog det iallafall nagra minuter men sen var aven jag uppe. Hur kul som helst och jag slog mig bade gul och bla. Bjod aven pa ett asgarv at bada instruktorerna nar jag lyckades ramla av och gora ett magplask pa min egna brada. Haha, smarta, skratt och svalja halva havet pa samma gang. Efter en stund borjade min instruktor prata, dock nte om surfning utan om sverige. T.ex. om vi hade apor i varat land osv. Det roligaste han tyckte var aven att slanga upp mig pa skyhoga vagor nar jag var pavag ut sa att jag var tvungen att krampaktigt halla mig fast medans bradan stod ratt upp. "yeaaah rock'n roll" Detta agnade jag mig at medan Jesper fick mera tips fran coachen och finslipade sin teknin annu mer. Sa man kan val konstatera i efterhand att Jesper var av virket asbra och jag var helt okej. Helt slut och med hela magen full av saltvatten, en stukad fot och tva tappade orhangen la vi oss pa stranden for att tanka igenom det hela. Det tog inte lang stund alls innan vi bada vek oss dubbla av skratt over hur fullkomligt askonstig min instruktor hade varit och att det nastan var ett under att jag kommit upp overhuvudtaget!
Pa kvallen skulle det sedan firas, varan manadsdag, surfing och att vi snart drar vidare fran Bali, sa det lyxades till med vin. Jag som tankte att jag skulle halla jamna steg med Jesper har fatt ata upp det hela dagen idag. Har knappt lamnat hotellrummet utan legat i rummet under flakten och bara forsokt andas. Ja Carro, det ar nu du ska saga "fyfan va dalig du ar Diana" som du brukar :)
Tror dock inte att Jesper led sa mycket av det hela utan verkade ratt nojd med att han fick sovmorgon och att jag har latit honom lasa hela dagen utan att stora. Nu ar klockan halv nio pa kvallen och det ar forst nu vi tagit oss ut. Det ska forberedas en del saker och sedan ska vi kopa med oss en pizza och ga hem, for imorgon drar resan vidare till australien! Wihoo, jag langtar.
Och ja, jag skulle tagit med mig en sladd och slangt over ala bilder men hehe.. det glomde jag som vanligt sa ni far halla ut lite till. Men det kommer snart jag lovar!
Saknar er mina sotnosar hemma.

Puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

underbart att höra att ni har de kalas. är inte alls avvis nej nej. fast idag skiner sooolen kalas mycket i norrtälje. de gillas. hoppas på att våren är på väg men har tyvärr svårt att tro de. ha de kalas bra och var rädd om er. kärlek

2011-02-02 @ 14:11:25
URL: http://elinelleh.blogg.se/
Postat av: Carolina

Hahah du känner mig allt för bra sötunge! ;P underbart att läsa att ni har det så himla bra, bästa! saknar dig, pusseli

2011-02-04 @ 09:48:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0