Don't stop believin

Alltså vilket skämt, Norrtälje kommun är ett skämt.
Jag har jobbat sedan jag var typ fjorton och aldrig varit direkt kräsen med typ av arbete, har heller aldrig haft svårt att få något och det är säkerligen därför. För att jag inte har varit kräsen. MEN i vår mina damer och herrar slåss jag tydligen mot alla andra femtonåringar ute i kommunen och då kan man ju tycka att med ålder och erfarenhet kanske man kan få ställa lite högre krav? Big nono! Så vad har jag att välja på? (enligt arbetsförmedlingen, självklart finns det andra jobb som inte annonseras där) Ja, om jag inte nu vill välja ett av alla de tusentals vård eller sjukhusjobb, vilket jag inte vill eftersom att jag svimmar när jag ser blod och får rysningar av sjukhus, så kan jag ju alltid söka som pizzabagare eller grävmaskinsförare.
Kom igen Norrtälje, var det här det enda ni kunda skrapa fram? Äckelskitsmåstad.

Sådärja, då har vi börjat dagen med att avreagera oss. Känns makalöst skönt! Tur att ingen fanns i min närhet. Förkylning osv börjar sakta men säkert gå åt rätt håll så jag slipper kanske riva ner alla tapeter i total rastlöshet här hemma. Så dagen till ära ska jag ägna åt roligare saker än att ligga i soffan och hosta upp mina lungor. Jag ska ta en sväng med hunden, äta lunch med Mia och leka med Carro och Frida. Funderar på om jag ska färga håret också, får panik på minsta lilla utväxt men vore kanske egentligen bra att låta det vila lite till. Hmm, nåja.. där sprang jag iväg lite i mina egna tankar.

Anywaaay, tror att denna dagen kommer bli kanon och det ser jag fram emot!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0