Söndagsångest

Kvällen startade fint med att fyra brudar som lagade middag hemma hos Carro. Åt oss proppmätta, tände ljus, öste på musiken och drack vin. Tog sedan både trikk och buss ner till Aker brygge och hamnade på Latter. Dansgolvet, ute, baren, dansgolvet. Jag tror att vi var överallt och ingenstans och jag lyckades dansa mig svettig. Jesper och co kom till samma ställe och vi sprang på våran gamla roomie Gurra med vänner. Vi blev alltså ett riktigt stort gäng som gjorde kvällen oslagbart bra och jag hade svinkul. Höll min Jojo i handen och njöt av att ha henne vid min sida igen. Vid stängning traskade vi till Burger king för den vanliga nattmaten innan vi landade hemma.

Kvällens skönaste (mest puckade) står faktiskt fröken Hellman själv för denna gång:
Jesper: "Diana ska du verkligen dricka mera nu?"
"Nej men tack det är bra, jag har redan en drink!"
Får panik över att jag tappar locket till mitt läppglans och slänger mig ner på golvet nere vid garderoberna.
"Diana du kan inte ligga på golvet!"
"Men jag måste hitta locket, du fattar inte hur viktigt det är.."
Inser efter en minuts frebilt letande bland folks fötter att jag fortfarande har locket i min hand.

Har tydligen även stått och disskuterat hur fullkomligt osymetriska stenplattorna på gatan var. Att våra plattor i badrummet minsann är helt symetriska och mycker finare än dom där osymetriska. Tummen upp till mig själv säger jag och så satsar vi på en eller två mindre shots nästa gång.

Nu har jag varit och myst med systrarna Sandh och vinkat av Jojo. Resten av kvällen ska spenderas i soffan och något mer vettigt än så tror jag inte att det blir.






Kommentarer
Postat av: J-o

Tack för en super fin kväll stumpan! det var verkligen kul att träffa dig! jag hoppas vi kan ses lite mer sen när du flyttar hem :)



PUSSO KRAM

2010-11-09 @ 10:39:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0