Längst fram i taxin

Fick en mycket oväntad och givande fredag. Efter jobb, mat, träning och dusch satt jag i soffan med min choklad och ett glas vin. 40års varning på den men vafan, det var ju ändå fredag! Vinkade hejdå till min man som skulle iväg på sitt och slängde iväg ett sms till Tilda. Vipps, en timme senare, och jag sitter ï ett snuskigt litet studentrum med Tilda och två av hennes kollegor. Musiken flödade och jag introducerade snook för norrbaggarna. En riktig hit, dom blev frälsta! Där satt vi några timmar och snackade om ingenting innan det var dags för mig att kila hemåt. Mötte upp min man på bogstadveien och vi gick hem och lagade mackaroner, den bästa mittnatten/morgonmaten som finns!

Notis, ena killen hade talfelet skorrar. Att man inte kan säga R. Stackarn har då blivit döpt till Börge och kommer från Bergen. Alltså, Böjge fjån Bejgen. Han verkade dock inte lida så mycket av det men jag tyckte att det var lite kul, tihi.

Nu skiner solen och jag ska väcka min mullvad så att vi kan ta oss ut i det lilla fina vädret Oslo faktiskt bjuder på, over and out people.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0