Supriiise

Det har tisslats och tasslats hela veckan och jag har knappt kunnat hålla mig från att berätta vad jag sysslat med. Jesper fyller nämligen år nästa vecka och igår styrde vi överraskningsfest för honom! Jag berättar från början, såhär gick det till: Jag bestämde med Jesper redan i måndags att "på fredag ska vi ha en myskväll, bara du och jag. jag har planerat något spec för att fira dig."
Jag har i veckan förberett och handlat allt som behövs för ett äkta supriseparty, och lämnat det hos Tilda. Så igår var det jag som stressade hem från jobbet, gjorde mig själv iordning och städade undan i lägenheten. Jesper kommer hem och får instruktioner om att duscha och göra sig klar. Jag lagar middag och bjuder på alkholhaltiga drycker. "ska vi ut? Nejnej. hemmakväll? Nej, jag tänkte att vi skulle ut och ta ett glas vin eller två." Inte så troligt att jag vanligtvis en fredag skulle komma med det förslaget men han köpte iden och efter maten drog jag med mig honom ut i regnet och in på champangeriet. Under tiden har Tilda kommit in i lägenheten, med hjälp av nyckeln jag smusslat bort till henne, fixar feststämningen och tar emot allt folk. Tjugo i åtta drar jag valsen att jag har sjukt ont i magen och nog vill gå hem. Jesper himlar med ögonen men tar snällt sitt pick och pack och går med mig hem. I hissen drar jag ett sms till Tilda "NU". Dom stänger av musiken, låser dörren och inväntar. Jesper sätter nyckeln i låset och kliver in. Där står alla i en klunga, sjunger jamåhanleva och öppnar skumpan! Vi fick den önskade effekten, total chock! Musiken höjdes, mera alkohol korkades upp och festen var igång. All in var målet och vi lyckades kan jag säga. Lyckorus och grym stämning. Ett underbart gäng snubblade sedan ner på stan och klarade av båda våra stammishak innan det blev en burgerking och vandring genom slottsparken. Jag och Jens gjorde vårat bästa för att leda den minst sagt sliriga Jesper hem. Jag bara önskar att jag hade filmat den konversationen han hade med en av vakterna som patrullerar utanför slottet. Eller den konversationen han försökte ha. Mannen ligger fortfarande i sängen och det tycker jag är tecken nog på att det blev ganska hårt igår.
Tack alla underbara för att  ni hjälpte mig genomföra detta, och speciellt tack till Tilda. Utan dig hade det inte gått. Och vi kan nog konstatera att vi lyckades rätt bra iallafall? Jäävligt bra :)








Nu ska jag försöka få herrbakfull ur sängen så att vi kan bege oss till Jens för lite middag och film. Känns som att det passar ganska bra ikväll.


Kommentarer
Postat av: Anonym

faaaaen vad nice, ryser när jag läser det. :D kom hem snart! <3

2010-09-26 @ 13:12:37
URL: http://elinelleh.blogg.se/
Postat av: Amanda

Ååh! Va roligt! Saknar er jätte mycket.

2010-09-28 @ 18:39:10
Postat av: Dajjan

saknar er med, massor!! :)

2010-09-30 @ 21:53:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0