Info

Sådärja, då tar vi och gör det här på riktigt. Vad hände gentligen sista veckan i thailand? Jo vi var på phiphiöarna och precis när det började bli dåligt väder beslutade vi oss för att åka till fastlandet, ett klokt beslut då vägen till phiphi några dagar senare var översvämmad. Och det regnade och regnade.. Jag gick hela tiden och väntade på bättre väder för att återfå min bränna och ni vet, bränna på den lite extra innan man kommer hem liksom. Men icke sa nicke, något fint väder blev det inte. Rätt tråkigt faktiskt eftersom att vi hade en hel del kvar att göra på resan, div. öar och snorklingsturer som inte blev av pga regnet, men men det är inte mycket att göra åt. Mest synd tycker jag om de som bara var där två veckor och hade regn hela tiden, jag menar vi hade ju ändå 2,5 mån med sol och bad så jag ska egentligen inte klaga. Även om jag var skitsur, och ledsen, över att största delen av min bränna hann försvinna (iiiii-landsproblem i allra högsta grad) Men vi hade det absolut bästa boendet och jag fick lära mig att njuta av att göra ingenting. Detta har aldrig existerat i min värld och första dagarna formligen klättrade jag på väggarna. Men tillslut kunde även jag njuta av att ligga och läsa en bok, ta sovmorgnar eller spendera timmar på ett fik. Vi hade det faktiskt skitmysigt trots allt regn.

Sista dagarna spenderade vi i bangkok och ni kan ju själva räkna ut vad vi sysslade med där? shoppingshoppingshopping! Det var köpcenter, marknader och köpcenter igen. Största berömet till min man som under dessa dagar inte yttrade ett knyst av missnöje trots timmar av shopping och frågor som "ska jag ta den här? I den färgen, tycker du verkligen det? Eller den här kanske? Är den inte för dyr då?" Haha.. ni fattar. Kunde inte ha varit bättre!
Väl hemma möttes vi av familjer, god middag och massa kramar. Underbart!

Och vad har jag gjort sen jag kom hem? Ptjaa, ex antal fika med brudarna, agerat fotbollsfru, firat en 25årig Johan, umgåtts med familjen och bara varit. Sökt en del jobb har jag gjort också, eftersom att vi har besämt oss för att stanna i Norrtälje ett tag och då behös det ett sånt. Så om jag fick ett snart skulle sitta hiimla fint! Idag har jag dessutom tagit tag i min träning och startade efter tre månaders vila med ett spinningpass. Mm jorå men det känns. Typ.. överallt! 
Nu har jag precis kommit hem från Sofia där jag och Amanda blev bjudna på middag, och snart tänker jag lägga huvudet på kudden. Natti natti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0