Monday morning

Gårdagen var en såndär drömdag jag skulle vilja ha varje dag.
Vakna hemma hos Jesper, sitta i deras kök med familjen Karlsson och vakna till. Åka till Frida där inte bara alla mina brudar finns utan även mina sötnosar till katter. Åka hem och ha filmkväll med familjen. En sån filmkäll där alla försöker få sin perfekta plats i soffan (ja allla har en egen) och tar med sig 5 kuddar var. Lagom till sängdags få sällskap av Jesper som varit och spelat poker i sthlm. Krypa ner i sängen med sitt hjärta och ha hunden nedanför sängen.
Det är drömmen för mig, mer sådana dagar tack!

Hunden i sovrummet, hur gick det till? Hur mycket jag än gillar mitt bustroll så har jag aldrig tyckt att han behöver sova hos mig. Men nu är det såhär att han gillar Jesper, och Jesper honom.. och då tar även Jesper med sig honom överallt. Dom är söta så jag står ut med att ha mitt yrväder hos mig på nätterna, trots att han byter position var femte minut och dunkar med svansen i golvet så fort du rör dig efter 05:00.

Så imorse vaknade jag med båda mina favortimän i mitt rum. En som krampaktigt höll tag om mig och vägrade lyssna på att hans alarm ringde, och en som älskade att någon skulle gå upp tidigt och viftade så att svansen skulle gå av. Jesper och resten av familjen åkte och jobbade och här sitter jag själv. Ska kolla på trolltider (min nya favorit) ta en sväng med den där hunden och sedan åka till Carolina. Vi som är lediga får ju liksom hålla ihop? Frukost på det då! Något nyttigt skulle ju sitta fint, kroppen känns ju inte direkt redo för att stå på bali om två veckor efter denna jul. Men men, det löser vi nog!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0