Oslo

Nu har jag letat mig ivæg, från den trygga lægenheten och dom trygga gatorna jag redan kan. Nu ær jag ute på annat territorium och jag ær lite orolig att jag inte kommer att hitta hem, allt detta før lite internet. Før jaa, det ær faktiskt så att vi ær internetløsa. Hur dom har kunnat leva så en længre tid ær før mig oførståerligt, iallafall før mig som ær så fruktansvært nyfiken. Dessutom så ær det ju hundra gånger lættare att søka jobb då.

Så, denna førsta vecka har mest gått åt till att boa in mig i lægenheten. Jag røjde runt i mitt och Jespers rum och jag ær faktiskt riktigt nøjd med resultatet, han också verkar det som. Fixat allt praktiskt som skattekort, norskt nummer osv ær också fixat. Skønt! Har verkligen ingen annan æn Jesper att tacka før att det redan ær ordnat, ættre guide får man leta efter :) Nu ska jag ta tag i detta jobbsøkande, måste erkænna att jag njutit en del av att bara vara ledig, men nu ska jag skærpa mig!

Några bilder har jag ju såklart inte heller att bjuda på eftersom att jag sitter på ett ruttet internetcafè, men det kommer. Annars har jag inte så mycket mer att sæga. Jag trivs, lever livet men saknar alla er dær hemma fruktansvært mycket! Massa kærlek till er..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0