Fredag

Igår fick jag gå hem från jobbet. En telefonförsäljare utan röst och som får hostattacker stup i ett är tydligen inte så önskvärt. Hemma däckade jag i soffan och kunde inte göra annat än att gråta över att det var strålande väder ute. Tjejerna var i parken, grabbarna var o spelade volleyboll, fyfan va orättvist! I vanliga fall hade jag pallrat mig iväg ändå, inte lyssnat så mycket på kroppens signaler men denna gång går det bara inte och det kanske är ett tecken på att jag faktiskt borde lyssna på min kropp?

Hur som helst så kom min räddning senare på kvällen. Mannen kom hem med massa gotti, joinade mig i soffan och höll om mig tills jag somnade. Inte ens ett enda ord om att det var en äkta tjejfilm jag valt att kolla på, stackarn.. kan inte ha varit alltför givande.
Även denna dag är jag hemma från jobbet och tittar surt ut på det fina vädret. Nej, jag klagar absolut inte på att det är fint väder, jag vill bara också kunna vara ute och njuta av det. Världens underbaraste har iallafall sett till så att det finns mat och dricka här till mig så jag ska inte ens behöva gå ur lägenheten, hur söt?
Ikväll ska det sedan firas. Igår var våran halvårsdag och därför ska det göras något mysigt ikväll, dock något ganska lugnt. Tihi. Lite töntigt egentligen att fira en halvårsdag, men det skiter jag i. Tycker man att det är värt att fira så ska man göra det, och varför inte ta alla tillfällen man får att göra något extra mysigt? Det ska iallafall vi göra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0