Oslagbart

Det finns en kvinna som känner mig lite bättre än alla andra. Hon som kan höra i min röst hur jag mår. Hon jag kan sitta med en hel dag och inte göra någonting utan att det blir konstigt. Hon som kan säga åt mig att jag är en tönt och att jag ska skärpa mig när jag blir irriterad över onödiga saker och hon som jag alltid har lite extra roligt med. Man vet helt enkelt att det kommer bli en grym kväll när hon är med.


Den kvinnan lyckades med hjälp av min man grundlura mig i helgen. Som jag tidigare skrev så hade jag, efter ganska mycket tjat, lovat Jesper en lugn helg. Och med tanke på att han skulle jobba över i fredags funderade jag ju starkt på att laga middag och styra mys tills han kom hem. Så påväg hem från jobbet får jag både sms och samtal från honom med frågan vad jag skulle göra på kvällen "meen, vara med dig!" Vilket jävla tjat tänkte jag. Han förklarade även för mig att det inte blev någon övertid och att han förmodligen skulle vara hemma innan mig. Jag tänkte inte mer på det och tog mig hem till lägenheten. Hemma, dörren är låst, Jesper öppnar och säger att han vill prata med mig om en sak och vill att jag ska sätta mig i soffan. Shit, vad händer nu, vad är det här och varför luktar det tjejparfym? (ganska bra observerat av mig tycker jag) Går in till soffan och vänder mig mot sängen och vem sittter där? Underbaraste, finaste Carolina Brand! Jag tror bara jag skrek rätt ut och visste knappt vart jag skulle ta vägen. Har aldrig i hela mitt liv blivit så glad och inte trodde jag heller att jag skulle lyckas bli så lurad. Mina älsklingar hade alltså planerat detta för länge sedan, därav tjatet om "en lugn helg" så att jag inte skulla planera något annat och lögnen om att han skulle jobba över så att han kunde åka och hämta Carro vid tåget istället för mig vid jobbet. Helt underbart! Så fredagen startade hemma hos oss och även ralle joinade innan vi gick till Åpen bar. Där var ganska fullt med folk och slutade lite kaosartat innan jag och Carro vandrade hemåt och grabbarna fortsatte. Jag och Carran satt upp ganska länge och tog igen massa prat innan en mycket överförfriskad man ramlade in i lägenheten och gjorde våran kväll, vi skrattade tills vi grät åt hans påhitt.

Lördagen var mycket lugn och mysig innan vi laddade om för en ny kväll. God tacomiddag och för här innan vi skulle vidare till nästa förkaka hos Rasmus. Det var sedan tanken att vi skulle dra vidare men vi kom ingenstans. Vi blev kvar till halv sex på morgonen och då hade vi avverkat en hel kväll med diverse lekar, danstävlingar och en hel del dricka. Runda under fötterna snubblade vi alla hemåt och fick fyra timmars sömn innan det var dags att gå upp för att bege sig till Carrans tåg. Det här var absolut den bästa helgen på hela året och jag kan inte göra annat än att tacka mina hjärtan Carro och Jesper för att dom är underbarast.

Älskar er.










Kommentarer
Postat av: Anonym

Ååååå Elin elle Häggkvist var ju inte alls nära att försäga sig under myskvällen hemma hos mig förra helgen, inte alls...! :P Sååå jävla bra att de lyckades! :)

2010-10-18 @ 22:14:51
Postat av: C.

Bästa bästa underbaraste människa + din man, så underbara! bästa helgen på länge! =) massa kärlek<3

2010-10-18 @ 22:19:50
Postat av: Anonym

men frida. jag var inte alls nära att försäga mig FÖR att jag hade glömt bort att carran sjulle till dajjan, och hör sen FRIDA!!!!

2010-11-04 @ 09:20:30
URL: http://elinelleh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0