Sjukling

En såndär dag man helst vill glömma, man helst vill sova bort. Saken är att det inte går, för jag är dunderförkyld. Har känt det komma smygandes några dagar men har kört på ändå och inte tänkt mera på det. Igår fick jag feber, hosta och allt som hör till. Idag är jag dessutom täppt i hela huvudet, ni vet vad jag menar. Givetvis ringer de från dagis om jobb men efter att ha hört min röst ville hon inte ens ha dit mig.
"eeh, du är rätt sjuk va? vi vill inte bli smittade"
Så himla typiskt, jag som gått o väntat på att få jobba. Gillar ju det! Men förstår självklart att de inte vill att jag ska komma och smitta deras barn. Hoppas bara på att jag ska bli frisk nu supersnabbt så att jag kan komma tillbaka.

Nyss kom mamma hem med halstabletter, glass och allt annat man vill ha när man är förkyld och efter mannens träning ska han komma hit och mysa lite. Kanske inte blir en så tokig kväll ändå! Nu ska jag ta en dusch och fräscha till mig. Kuddfrillan och pandaögonen är ju inte alltför läckert!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0