Coffs harbour

Nu har vi lamnat Byron Bay och befinner oss i Coffs harbour. Som jag skrev tidigare sa gillade vi verkligen byron. Tank er en liten semesterort som ar full av liv dygnet om. Mysiga gator med massa cafer och affarer, plus en grym strand! Du kan valja, antingen sa lever du partylivet 24/7 eller sa kan du leva riktigt chill. En av de sista dagarna hade vi bestamt oss for att ga en vandringsled pa ca 3 timmar langs vattnet som ledde upp till en fyr. Eftersom att det hela lat ratt jobbigt sa invantade vi en molnig dag och nar den val kom sa borjade vi knata. Saken var bara den att efter en timme fanns inte ett moln pa himlen, det var ca 30 grader och varat vatten var redan slut (men nej, vi ska inte klaga pa fint vader jag vet:)) Pa vagen upp motte vi en dam och efter att ha kollat pa varat val av skor, flipflops, foreslog hon den vanstra leden eftersom att den hogra var full av orm. Givetvis tog vi den och herregud vad vackert det var. Vi fick ga forbi flera strander och hela tiden klattrade det uppat sa utsikten var inte att klaga pa, men varmen.. Tror aldrig att jag har svettats sa mycket och den sista langa trappan upp till fyren snurrade det sa mycket i mitt huvud att jag var tvungen att halla i mig i racket. Utsikten var helt klart vart det och drickan var kopte dar uppe kunde inte va suttit finare. Pa vagen ner stotte vi pa ett vagskal, blev lite forvirrade och chansade. Fann oss senare mitt inne i "djungeln"och pa det spar dar det fanns sa mycket orm, lackert i bara flippisar, men vi klarade oss bra!

Vi har aven tagit varat surfande till en ny niva, alltsa utan nagon instruktor utan vi hyrde brada och klarade oss sjalva. Jag lyckades dock branna mig pa en manet som slingrade sig fast runt bada mina ben. Efter uppsokande av lifeguard kunde det konstateras att det iaf inte var en giftig men satan sa ont det gjorde, har aldrig kant liknande! Men men, i Byron fick vi manga riktigt fina dagar pa stranden.

Nu ar vi i coffs harbour, en riktigt liten stad dar det inte hander mycket alls. Vi kom igar och aker redan ikvall. Men igar var vi nere i hamnen och gick och dar sag vi en helt vild delfin simma omkring, sa haftigt! Idag har vi varit pa ett stallle som tar hand om skadade delfiner, salar m.m. Dar fick vi en puss av bade en delfin och en sal (jatte mjuka nosar) och vi fick mata en sal och en pingvin. Delfinerna fick vi klappa sa mycket vi ville, om de sjalva ville. Nar de flesta rusat vidare till nasta attraktion hangde vi kvar vid delfinerna och fick en basketboll av en av tranarna sa att vi kunde leka med delfinen. Jag blev helt sald!

Nu sitter vi pa varat hostel och vantar pa varan buss som gar kl ett inatt, ratt drygt men om vi anda ska aka hela vagen ner tilll sydney som tar ca nio timmar kan vi lika garna aka pa natten. Sa imorgon anlander vi i sydney och da drar vi direkt ut till Bondi beach dar vi redan bokat boende, hoppas det ar bra.

Nu ska jag atervanda till den kassa film som visas pa det har stallet, morr. Forovrigt sa har vi levt en vecka i fel tidszon, bryon och surfers har tydligen inte samma sa vi har laget en timme efter hela tiden. Haha, sa kan det ga men vi klarar oss anda.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0