Om sanningen ska fram

Nu var det länge sen sist igen! Jag vet inte riktigt vad jag gör med min tid men att sitta vid datorn hinns liksom inte riktigt med. Min fredagkväll bestod utav massa damer, fika och munnar som gick i ett. Avskedsfika för Madde, supertrevligt och jag skrattade tills jag fick ont i magen. Nu är hon på varmare breddgrader och ingen kunde vara mer avundsjuk än jag! Men denna gång blir de bara tre månader unga dam, sen får du faktiskt komma hem och stanna här. Lördagen spenderades med Catrine. Hon väckte mig i ottan och vi tog en långpromenad med hundarna. Rätt skönt att vakna tidigt ändå så när vi ändå var igång hann vi med ett litet träningspass och sedan åkte vi till gräddö för att äta glass. På kvällen tog jag med mig en Carolina och åkte hem till Sofia där diverse kvinnor befann sig och hinkade vin. Jag blev nykter kvällen till ära men inte gör det något med dessa kvinnor. Vin, fnitter, skrattanfall och ännu mera fnitter. Jag fick lite oväntat ett sovsällskap så när kvällen blev natt körde jag ner damerna på stan och återvände sedan hem till mig där min man redan befann sig, underbart!
På söndagen bestämde jag och Jesper oss för att ta en heldag i Uppsala. Vi åkte till Ikea, åt lunch och bara strosade runt. Gillar verkligen hur nya Ikea har blivit! Vi avslutade dagen med några timmars mys hos svärmor innan vi rullade hemåt igen.

Och igår mina damer och herrar, gick jag en utbildning för Svenska livräddningssällskapet! Eller ja, Jesper också eftersom att vi ska jobba på samma ställe i sommar.. höhö. Det var verkligen skitkul och jag tyckte att det var jätte intressant. 2 timmars praktik i bassängen där vi fick hämta dockor på botten, kasta livbojar och lära oss hur man lättast får upp en person på en bassängkant. Resten av dagen bestod utav teori och ännu lite mera praktiska övingar som hur man kollar att luftvägarna är fria och hur man hanterar ett astmaanfall. Kan säga att jag var heelt slut när vi var klara. Både i skallen av all ny information och framförallt i kroppen från allt det fysiska. Jag menar, det var ju ett tag sedan man var i badhuset och härjade runt!

Måste bara säga att just nu går våra tankar otroligt mycket till Aaron och alla som stod honom nära. Det är så fruktansvärt hemskt och tragiskt, något sådant borde inte få hända!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0