Gävle

Hoho, här sitter jag utan röst och är fortfarande lite trött sen helgen.
I fredags packade jag och Catrine in oss i bilen och for upp till syster nummer tre i gävle där hon pluggar.
Avslutningshelg (tunntömning) med massa skoj, och en utflytt. Jess, nu befinner sig damen på hemmaplan igen!
Väl framme i fredags och paxning av diverse sovplatser, jag tog givetvis den sköna soffan, och intag av en pizza så begav vi oss till en annan lägenhet full av Denise vänner. Där i vimlet någonstans hör jag en bekant röst som skriker "Diiiaanaa" Jorå, det är Linda jag hamnat på samma fest som. En tjej från mitt gamla lag som jag inte träffat på typ tre år. Stört att världen är så liten och att vi lyckas hamna i samma lägenhet i gävle, men grymt kul. Vidare ner till baracken där alkohol kostar 15 kr, gillar priset, och sedan springa i regnet till kåren där vi dansade till stängning. Gå hem i blöta skor och belöna sig med resten av pizzan insvept i en filt. Pratade halva natten och somnade på morgonen. Eftersom att vi är ett gäng morgonpigga donnor så var vi upp redan klockan nio och nere på stan vid elva. Fick en rundvisning av gävle, älskade deras reor, och tog en välbehövlig fika. När tröttheten kom ifatt oss åkte vi hem, hade pyjamasparty och sov en sväng.
På kvällen var det sista sittningen för vårterminen och hade tema hawaii, så med sommarklänningar och blommor i håret tog vi oss iväg i kylan. 70 pers var vi i den lilla baracken som åt mat, spexade och trängdes på dansgolvet. Riktigt rolig kväll men lite svårt att hänga med på vad allt betydde att man skulle göra. Skrek någon så var man tvungen att skrika något annat tillbaka eller dricka på ett visst sätt.. Haha, många fel blev det men eftersom att vi var nya så gjorde det inget. Ett kårmärke lyckades vi plocka med oss hem och sedan somnade vi på kudden rätt snabbt!
Igår var det ingen rast och ingen ro, upp och vara flytthjälp. Packa ur lägenheten och packa in oss själva i bilen. Åka hem och hinna vända i dörren, ta en egen bil till fotbollsmatchen och sitta i gräset med Micke och Victor och supporta sin karl. Ett mycket fin avslutning på en grym helg, och så tackar vi extra mycket helgens värdinna för att den blev så bra!

Nu ska jag ta mig ut på en löprunda, känns definitivt som att det behövs efter helgens frosserier, och invänta att min man kommer och hämtar upp mig. Mysmysmys!



Hawaiitema

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0